Retourbeleid

Terugbetalingsbeleid – Niet goed, geld terug

Bij CentraalNoodpakket vinden we het belangrijk dat je tevreden bent met je bestelling.
Is je bestelling toch niet wat je ervan verwacht had? Dan kun je gebruikmaken van onze niet goed, geld terug garantie.

Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nog eens 14 dagen de tijd om het product retour te sturen.

Wanneer je retour wordt goedgekeurd, ontvang je het volledige orderbedrag inclusief eventuele standaard verzendkosten terug, mits het product in goede staat retour komt.

Voorwaarden voor retourneren

Om in aanmerking te komen voor een retour, gelden de volgende voorwaarden:

  • Het product is onbeschadigd en niet (noemenswaardig) gebruikt

  • Het product zit – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele verpakking, inclusief labels

  • Het product is voorzien van een aankoopbewijs (factuur, pakbon of orderbevestiging)

Als het product beschadigd is of de verpakking meer beschadigd is dan nodig is om het product te beoordelen, dan kan waardevermindering in rekening worden gebracht.

Behandel het product dus zorgvuldig en zorg voor een deugdelijke verpakking bij retour.

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te herroepen.
Na je herroeping heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen.

Maak je gebruik van je herroepingsrecht, dan:

  • stuur je het product met alle geleverde toebehoren

  • in originele staat en verpakking (voor zover redelijk mogelijk) retour

  • volgens de instructies die je na contact met ons ontvangt


Hoe start je een retour?

Wil je een retour aanmelden?

  1. Ga naar onze contactpagina op de website.

  2. Neem via het contactformulier of het daar vermelde e-mailadres contact met ons op.

  3. Vermeld in je bericht in ieder geval:

    • je naam

    • je ordernummer

    • welk product je wilt retourneren

    • of je een terugbetaling of eventueel omruilen wenst

Na je bericht:

  • beoordelen wij je retourverzoek

  • ontvang je per e-mail het retouradres en de verdere retourinstructies

🔒 Let op:
Het retouradres wordt alleen na aanmelding gedeeld.
Pakketten die zonder voorafgaande retouraanmelding naar ons worden teruggestuurd, kunnen niet worden verwerkt.

Voor alle vragen over retouren kun je contact opnemen via de contactpagina of per e-mail:
info@centraalnoodpakket.nl


Schade, verkeerde levering of defecten

Controleer je bestelling direct na ontvangst.

Neem binnen 48 uur contact met ons op via de contactpagina of via info@centraalnoodpakket.nl als:

  • het artikel beschadigd is

  • het artikel defect is

  • je een verkeerd product hebt ontvangen

We kijken dan met je mee en zorgen voor een passende oplossing, zoals:

  • vervanging van het product

  • herstel (indien mogelijk)

  • of terugbetaling


Omruilen

Wil je een ander product?

  • Meld eerst je retour aan via de contactpagina

  • Stuur het originele product retour volgens de retourinstructies

  • Plaats vervolgens zelf een nieuwe bestelling voor het gewenste product

Op die manier heb je altijd overzicht over beide orders en betalingen.


Terugbetaling

Zodra we je retour hebben ontvangen en gecontroleerd:

  1. ontvang je een bevestiging per e-mail;

  2. bij goedkeuring van de retour betalen wij binnen 5 werkdagen het verschuldigde bedrag terug via de oorspronkelijke betaalmethode.

Houd er rekening mee dat:

  • het daarna nog enkele werkdagen kan duren voordat de terugbetaling zichtbaar is op je rekening (afhankelijk van je bank/betaalmethode).

Heb je na 15 werkdagen na onze bevestiging nog geen terugbetaling ontvangen?
Neem dan contact met ons op via de contactpagina of via info@centraalnoodpakket.nl